i stan igen

Har varit ute på landet hela helgen därav den dåliga uppdateringen. Farfars o deras stuga ligger 500meter från havet och deras stuga och trädgård är bland det finaste jag sett i sommarstugeväg. Härliga promenader med milslånga utsikter på sina ställen (skoja om att där är kuperat), och lummiga stigar på andra. Ett något kallt dopp i havet (16grader) blev de i lördes o sen Finnkamp på tv framför en mysig brasa :) God mat och lugn o skön stämning är vad som präglat denna helg. Idag, tillbaka i tempot, vilket jag saknat lite, ska kolla o fixa lite praktiska saker ikväll inför min flytt. Jajamänsan  ni läste rätt, jag har hittat en lägenhet som jag får ha fram till jul iaf. En fin och ganska stor etta på söder, dvs bra läge, med bra kommunikationer och avstånd till allt. Visst, det är skönt att vara här i lägenheten för att jag kan området och det känns som det "mest" hemma jag kan hitta här i Sthlm än så länge, MEN jag vill ha något eget där bara jag bestämmer:P Så de blir att packa ihop alla grejor igen o flytta förhoppningsvis på torsdag.

På tisdag väntar min första redovisning i skolan, dock i grupp så jag e inte själv. O Chris (christoffer) e me i gruppen vilket känns ganska skönt eftersom jag känner honom bäst än så länge. Ska kolla igenom uppgiften lite mer ikväll o sen ska vi träffas imorrn efter skolan o skriva ihop vår kommentar.

Btw, mamma har redan bokat resa upp hit för att hälsa på mig, dock inte förrän i november men de märks att hon längtar o saknar mig. Förmodar att hon haft ett mindre helvete första veckan utan mig, hon är ju van vid att jag alltid är hemma eller åtminstone inom räckhåll. Aja, hon får la se mig om typ en månad;)

Att älska dig är som att leva livet
Att få leva brevid dig är som att få känna lycka
Lyckan kommer inifrån där din röst talar
Din röst är vad som gör mig lugn
Lugnet i min själ gör att jag kan leva
När jag lever älskar jag




Kommentarer
Postat av: Jenny

vad skönt att du fått ett eget place.

det är alltid en bra början =)

Go for it .

2008-09-01 @ 09:26:26
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0