kristianstadsdialekt är uppskattat

En kort förmiddag i skolan som sedan blev en lunch i Sickla galleria. En nybgyggd galleria 500meter från lägenheten som e helt ok om man bara vill gå i de vanlgaste affärerna. Började snacka me en kille i klassen idag  oxå på rasten vilket resulterade i en något mer avslappnad o lugn fortsättning på föreläsningen Från Göteborg e han, 23 år  gammal, har läst ett halvår i Linköping där han hade en roommate från hör o häpna Kristianstad. Pluggar nu samma som mig o tycker precis som jag att ekonomi verkar roligare än statistik:P vad han heter vet jag dock inte...än....haha! O nu vet jag vad J tänker, o ja kanske du tänker rätt men vi tar en sak i sänder sa vi va?! :) ;) men han tyckte att kristianstadsdialekten var den finaste o mest charmiga av alla skånska dialketer, o tydligen så var det "grötiga" trevligt att lyssna på:P HAHA, hur man nu kan tycka de?

Höll för övrigt på att somna över boken innan, därför detta slumpmässiga inlägg, btw, jag läser om slumpmässigt beteende nu, fattar knappt vad det har att göra med ekonomi, men man får väl hoppas på att läraren vet:P

nahe läsa några timmar till, sen springrunda:)

Ullis, lycka till! Kommer säkert gå jättebra me prällen:P haha, o nej hon ska inte gifta sig!;)

Känns bättre o bättre med hela situationen nu, antar att ni där hemma har de värre. Det är ju ändå jag som upplever allt. O det är inte ni som vill detta, de e ju jag:P Har dock inte riktigt förstått att jag kommer vara en stockholmsbo i tre år framöver.. men de kommer väl också med tiden.

bryter trenden lite för en gångs skull;

Mum, dad, brotha - I love you more than anything, you have taught me to be the one that I am! <3


Kommentarer
Postat av: Ullis

Det gick skit bra!

2008-08-26 @ 16:21:50
Postat av: Emme

Haha, de vet jag väl att de skulle göra?..Hur blir de då o när får du veta?

2008-08-26 @ 21:28:56
URL: http://hoppsankerstinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

denna veckan antagligen, typ 40 sökand, bara 4 på intervju : ) kändes nice

2008-08-27 @ 10:49:39
Postat av: Bettan : )

HAHA, den är ju skit kass. min dialekt är juj bättre : ) Miss ya...

2008-09-05 @ 08:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0