Nyårsafton

Då var det sista dan på året och den kommer va slapp fram tills dess att jag ska göra vid mig inför kvällen. Jag ska nu försöka mig på en hyfsat kort sammanfattning av året som gått, har ju hänt en del om man säger så. Jag tar det i kronologisk ordning, mest för att jag själv ska kunna hålla koll på vad jag skrivit:P
 
2008 började med en bra nyårsfest i Bjärlöv tillsammans med både nya och gamla bekantskaper, en trevlig tillställning allt som allt. Tiden fram till den 5 maj spenderades mest framför läxböckerna inför mina IB exams. I och med att jag visste hur mycket jag skulle behöva plugga tog jag beslutet att säga upp mig på Domus, och samtidigt sluta spela fotboll. Till viss del var jag trött på båda delar också, men skolan fick gå före allt just då.

Från den 5:e till den 22:e maj var det en av e värsta perioderna i mitt liv, huvudet tömdes på all information som lagrats där under 3 år. Det var både en lättnads- och tomhetskänsla den där torsdagen när alla prov var skrivna. Sen kom student veckorna när skattjakt, karneval, studentdan, och balen avverkades. Skulle kunna skriva en hel roman om vad som hände och vad jag kände då, men jag håller mig kort; LYCKA och GLÄDJE! 

Jag jobbade hela sommaren på spritan i Åhus, va på stranden, drack öl o annat, va på Kristianstadsdagarna, umgicks med familj och vänner allt vad jag kunde fram till den söndagen då allt i mitt liv skulle vändas upp- och ner. Fyfan vilken dag säger jag bara, många tårar fälldes:S Men till Stockholm jag skulle, med eller utan mina tårar, och till Stockholm jag kom.

En bra höst med många nya bekantskaper, till en början även ganska mycket osäkerhet på stan, och även en del tunga perioder rent socialt sett. Eftersom jag är van vid många runt mig var det en stor prövning att bli helt ensam för första gången. Även att bo själv, börja på ny skola, ja allt; slutsats jag har mognat och vuxit mycket sista halvåret!

Nu e jag hemma i skåne på julledigt, ska upp till min stad igen om en dryg vecka, känns konstigt men det ska göras bara!

Här kommer två bilder, en på mig i början av detta året och en nu på slutet, får se om jag förändrats något, mer än hårfärgen då:P


Början 2008



Slutet 2008

Vi får se vad 2009 innebär!


Kommentarer
Postat av: Samantha

GOTT NYTT (igen)! du look fab i din nya frissa! ses vi ute den 9e?

2009-01-01 @ 01:13:37
URL: http://saaamanthaaa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0