igår va en bra dag

Jag slöade stora delar av eftermiddagen på soffan igår innan jag tog mig i kragen o begav mig ut på en härlig springrunda (i regnet dock). Körde lite styrkeövningar här hemma sen, det känna i mage och ben idag:P Gjorde sedan vid mig o satte mig på t-banan mot Zahra. Karin anslöt sen o vi kom så småningom fram till Zahra. Där väntade en kväll full av persiska toner, persiskt te, en del dans(mest för Zahras del dock;) ) vodkabaserade drinkar (har aldrig sett folk dricka sådan drinkar tänk er typ 80/20, 90/10 andelar vodka o blannevan):P . Tog det ganska lugnt med drickandet, tänkte att det kan ju slå till på ingenting här;) Det gick bra hela kvällen, hade supertrevligt, var jättekul att se vilka skillnader det finns i kulturer, det är helt klart mycket mer spontant och avslappnat i Iran (där Zahra kommer ifrån). Vid halv 12 på kvällen kom den sista gästen! Jag skrattade nästan, jag bara, det tar ju snart slut här:P Kom hem vid halv 2 o stupade i säng av trötthet. Vaknade inte förrän för en halvitmme sen:P 

Dagen igår blev alltså bra till slut, får se hur denna blir och vad jag ska göra. Storhandla mat måste jag, sen kanske plugga nån timme (om jag känner för de) o sen kanske softa hos Karin ikväll, jaja det blir uppdatering. 

Glömde ju berätta en "goodiebag" som delades ut igår vid universitetet, lite tidningar (från i somras dock, men jag hade ju ändå inte läst dem), o en flaska vatten. Trevligt till t-banan.

 

Oj nu ringde Karin precis o sa: "på med mjukisbyxor o en skön tjock tröja o kom hit o gå en långpromenad med mig!" Sagt o gjort så ska jag det.

ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0