...

fyfan vad jag hatar detta. plötsligt slås jag av de tankar jag vet finns inom mig och som kommer att komma fram tids nog. när besvikelsen, argheten, rädslan, förståelsen, ja allt gått över. att bilder och text kan säga  så mycket i ens hjärna och hjärta utan att ett enda ord, en enda tillstymmelse till tanke ägnas åt mig eller åt vem jag är. förmodligen är det just precis det som känns och som väcker dessa tårar. jag vet att jag inte kan låta detta bara vara och ha sin tids gång, varken min hjärna eller mitt hjärta orkar det i längden, jag har lärt mig att det inte hjälper att trycka undan problem, att när min hjärna väl börjat gå  på helvarv kan den inte sluta, än har den inte spunnit igång, men en gnista har väckts.

det värsta är att jag inte har någon aning om vad någon tycker längre. jag vet ingenting mer än vad jag själv tycker och tänker. vem är jag? vem är du? vilka är vi för varandra? vad vill du? vad tycker du? är mina tankar viktiga? vill jag ha ditt stöd, din hjälp? FAN FAN FAN, jag blir galen. mitt jävla idiotiska jag är lika puckad som vanligt. att överanalysera allt var min vardag tidigare, nu när jag låter allt vara så går allt åt skogen istället. mitt liv ställs på kant, ibland vet jag exakt vad jag tycker, vill och känner, andra stunder är livet som ett helvete.

- en bild säger mer än tusen ord, en tanke gör att själen värms, en handling förgyller livet

Kommentarer
Postat av: Samantha

Tänker skriva något som en kompis till mig skrev till en annan kompis: Det är som mörkast innan gryningen. Du vet att även om vi inte pratar jätteofta, så bryr jag mig om dig, och alla de gånger du funnits där när ja varit besviken, o lessen i skolan finns med mig i mitt liv. Du finns här av en mening. Och även om du inte alltid känner dig på topp, så är one thing for sure, du gör så att andra känner sig på topp. Oroa dig inte så mkt för vad andra tänker och tycker (jag vet lättare sagt än gjort), tänk efter vad som är bäst för dig, och var du trivs. För det är nog bara då som man kan må som bäst. Jag är ingen expert, men jag försöker gärna mer än en gång med o hjälpa dig, prata med dig, ja vad det krävs för att du ska känna att du mår bra; närhelst du vill/behöver/inte behöver.

2008-10-25 @ 00:25:59
URL: http://saaamanthaaa.blogspot.com/
Postat av: Emme

tack! känner igen orden, de e väl inte jag som skrivit detta?...

2008-10-25 @ 18:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0