städa städa

det sägs att inför en tenta så är det som renast i  en students lägenhet. I den skaran passar även jag in. Anledningen är att när man blir trött på att plugga eller inte förstår så börjar man städa istället. Man har inte samvete att gå utanför dörren för då pluggar man inte, men att städa vilket alltid behövs, och som också är en "bra" syssla tillåter man sig till. :P så blev också fallet för mig denna dag. Blev trött på plugget o känns som jag inte kan få in så mycket mer nu, så jag dammade av lägenheten innan. O när dansmusiken var igång (vilket den alltid är när jag städar) så blev jag springsugen, så jag tog mig en springrunda innan oxå:) När jag kom o ändå var svettig så dammsugade jag av hela lägenheten också, känns skönt att ha rent o fint runtomkring sig:) O bytt påslakan har jag med gjort, ojoj va mycket man kan hinna med då..;)
Ska snart sätta igång med maten, hade pyttipanna till lunch o de blir färdiga köttbullar o makaroner till middag, mycket halvfabrikat på sistone, är inte stolt över det men har varken orkat, haft tid eller haft råd att laga annan mat de senaste dagarna. Skönt i helgen när man slipper göra maten själv o att de blir "himmalagat" :P :D

hörs senare ikväll,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0