i skolan

Första dataövningen avklarad o den var simpel o snabbgjord. Väntar på att Christoffer, Johanna o nån kompis till chris som ska bli klara. Skolan känns bra nu o alla i klassen börjar öppna sig mer mer:) en tjej föreslog en piknick eller nått i nästa vecka, låter helnice enligt mig:D

Igår flyttade jag då till min lägenhet så jag bor numera på Hornsgatan 147,. Hornstull. Riktigt skönt att ha en egen lägenhet, mysig e den, men lite många prylar o pinaler om jag får säga min mening, men men, får väl rensa lite tills hon kommer hem igen:P Lagade mat igår me o insåg att hon som äger lägenhet förmodligen inte lagat mycket mat hemma, hon har knappt några köksgrejor alls:S Blir kanske att åka en sväng till Ikea för att inhandla det mest väsentliga.

Ska ut på en fika strax me föregående nämnda människor:) Sen får jag se vad helgen innebär, ska se om de va denna helgen som min kära kusin skulle komma till den stora staden. Kan ju träffa henne då o få höra lite Kristianstadsdialket igen. Inte för att jag inte tycker om stockholmskan, men de känns som hemma att höra någon skåning;) :)

Har även insett de sista dagarna att jag trivs jättebra i stockholm o att jag inte alls längtar till själva skåne. Självklart finns mina allra bästa vänner o min familj där nere, men jag har verkligen börjat ett nytt liv, DET liv jag alltid drömt om! :D Mamma undrar nästan varje dag om jag inte längtar hem , o om jag har svårt att sova och mitt ständiga svar är nej, jag somnar alltid med ett leende på läpparna med vetskapen om att jag gör precis det jag alltid velat göra:D

Mitt hjärta slår för alla er där hemma mer än ni anar, men detta är mitt liv o äntligen så går verkligheten det håll jag alltid velat. Att få uppfylla min dröm är det bästa som jag någonsin gjort mot mig själv, och att hela tiden veta att ni finns kvar gör att jag njuter till max av varje ögonblick här uppe. Jag älskar stockholm o allt som det innebär, jag älskar att ha min egen lägenhet, jag älskar att ett nytt liv börjat, jag älskar mig själv för att jag tvingade mig själv att åka trots jobbigheter.

HUJ and my family  - <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0