In das skärgård

Befinner mig just nu i farfars stuga och till min stora glädje har de flyttat ut datorn och det trådlösa bredbande hit också:) Vi gjorde klart det sista på redovisningen innan idag och fick den godkänd av läraren så det ska nog gå bra på Måndag. Tog mig sedan ut hit via pendeltåg och ska vara här tills på söndagkväll, alltid lite skönt att få ett avbrott i stadsstressen vilken man ser mycket utav här uppe, på gott och ont:P

Hörde en rolig diskussion på tunnelbanan idag där två killar i 20års åldern som förmodligen läste till lärare stod och pratade om hurvida man förändras som person. När man är i 7-10 års åldern så tycker man det är roligt att få saker att göra, att känna sig viktig och behövd. De hade tydligen haft en uppgift där barnen skulle behandlas som om de låg inne i lumpen, alltså stå rakt med jämna avstånd mellan sig och absolut inte säga ett ord om de inte blev tillsagda om det. Barnen hade verkligen älskat detta och tagit allt på största allvar. Raka motsatsen hade ju skett om du ställt ett gäng 15åriga barn på ett led och bett dem lyda, de om några avskyr ju när de blir tillsagda om vad de ska göra. Komiskt hur man förändras med åldern;)

Nahepp,mot tvn och lugnet igen, vi hörs nog inte förrän på söndag när jag kommer tillbaka till lägenheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0