This is me

Jag utfärdar härmed en varning för att resterande del av detta inlägg kommer sticka lite i ögonen på någon, kanske framställa mig som ett stort ego som tycker jag är störst, bäst och vackrast. Folk kanske kommer tycka att jag överdriver och tror jag är något MEN jag bryr mig inte, detta är mina tankar, min vilja och min blogg!

Jag är en människa med många stora och förmodligen ganska svårnådda drömar, men jag har alltid haft dem och har alltid behövt dem för att kunna gå framåt hela tiden. Jag har ända sedan jag var liten tyckt och förstått att jag haft en fallenhet för att lära mig nya saker, mycket förmodligen på grund av att jag älskar nya erfarenheter. Skolan har aldrig varit ett problem (visst delar av IB tiden var jobbiga men jag överlevde), tvärtom, jag har varit den som lärt många andra vad läraren försökt förmedla, Jag har lätt för att prata med folk, är en god lyssnare och har aldrig haft problem att skaffa vänner vilket jag är mycket tacksam för. Men åter till mina drömmar. Jag älskar utmaningar, både fysiska och psykiska. Allt jag tar mig för ska jag lyckas med, en perfektionst ut i fingerspetsarna är vad jag är, jag går in i varje situation med ett mål om att alltid göra mitt bästa- oavsett vad andra tycker. Många av drömmarna har hittills handlat om skolan och allt man akn uppnå där: betygen i 9:an, IB vistelsen, Stockholm och nu står jag snart inför ett nytt vägskäl, eller snart och snart, ett drygt år från nu då jag förhoppningsvis ska utomlands och studera. Skillnaden mellan de drömmar jag hittills haft och de jag har för framtiden är att nu är jag vuxen, nu kan jag bredda tankarna ännu mer. Det som knyter samman alla mina drömmar är att jag vill att folk ska minnas mig som någon/något speciellt, någon som gjorde skillnad, som gjorde någonting bra. Jag anser absolut inte att jag är perfekt på något sätt, men jag tycker helt klart att jag är speciell och att jag har många ess i rockärmen som andra inte har. Min envishet, mitt mod, min målmedveten, min godhet, min öppenhet, och framförallt min styrka att alltid försöka följa min vilja är vad som driver mig och det som gör att jag också lyckats med ett par av de drömmar jag haft. I am one of a kind and I'm proud of it!  

Vad som drog upp alla dessa tankar till ytan var filmen "Freedom Writers" som jag såg innan idag. En sann historia om en lärare som förändrar en klass med ungdomar med olika kulturella bakgrunder och ser att ge dem hopp, livsgnista, och framförallt, respekt för varandra. En superbra film med ett superbt tema!       


I see who you are. Do you understand me? I can see you. And you are not failing.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kommer ihåg att du alltid sa när vi var små o pratade om vad vi ville göra när vi blev stora, Ditt svar var alltid likadant medans vi andra ändrade oss från dag till dag. Du skulle få ett stipendium(stavning?) ifrån din pappas jobb och sen skulle du åka till New York(tror jag det var) och plugga där. Och se, du är halvvägs dit med eller utan stipendium :) You go girl.

2009-05-13 @ 19:55:04
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: milo

I dagens samhälle måste man offra sig eller lägga ner den enegin som du gör om man vill komma någonstans. Inte många orkar utan bara drömmer, det blir bekvämare att bara vara lagom. Sen får man inte klättra högre på stegen för då tror man att man är något, det är svenska folkets motto att inte tro att man är något. Men vi är alla vad vi själva gör oss till, ibland måste man skryta eller tycka att man är bra eller mycket bra och skita i vad annra tycker och tänker. Stå på dig gumman, om du orkar och vill kan du klättra så långt du vill.Tusen kramar Milo

2009-05-13 @ 21:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0