Skrämmande sanning

Har spenderat 6 timmar på SP (studentpalatset) idag med att plugga själv och med Carro. Känns mer och mer ok inför tentan vilket är väldigt skönt:) Finfint väder har det varit idag, promenerade mellan SP och centralen för att  njuta lite av solen, kallt som attan dock.

Väl hemma så har jag bara diskat undan och slappat, kollar just nu på ett väldigt upprörande tv-program som handlar om hur barn i Kina sätts i gymnastikskolor vid 3 års ålder med föräldrarnas dröm om att de ska bli OS mästare. Usch säger jag bara, sättet de behandlas på, föräldrarnas syn på dem och deras vilja (vilken de inte har någon) och grundsynen på vad ett barn ska göra för sina förfäder och den kinesiska staten är avskyvärd!



Mellanmålsmacka nu med lite kaffe på de och sen middags och tv tajm senare.

<3

Kommentarer
Postat av: Ullis

Välkomen till verklighete, det är inte de enda landet som gör så heller itne det första eller det sista. Vad tror du dem inte gjorde inför OS i Kina. Själv såg jag en hemsk dokumentär om dole(dem som gör bananer)riktigt hemsk film, det är vid sådana hära tillfällen jag förlorar hoppet om människans godhet. Så se den, filmen heter Bananas!*

2010-01-09 @ 17:58:41
URL: http://yourluckk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0