Utveckling ska helst ske

Träningsprat var det då dags för! Kände verkligen av igår att jag tappat rejält både i styrka och kondition över juluppehållet. De 5kilometer som jag enkelt och lätt och ledigt sprang på cirka 25-26minuter innan jul var som bortblåst nu (eller nästan iaf). Ska under våren lägga lite extra fokus på sänka kilometertiderna, både på 5 kilometer men förhoppningsvis också på milen. Skulle gärna vilja springa i 5minuters tempo (alltså 5min/km) vilket är en enkel match för vissa och ett drömscenario för andra. För mig känns det som ett mycket realistiskt mål. Ge mig några månader så ska jag allt visa mig själv hur mycket kraft det finns inom denna kropp:P Vet att jag har en allmänt stark och uthållig muskelmassa, och ett starkt psyke sägs det, nu är det dags att bevisa! ;)

Va duktig innan genom att göra två matlådor, en till lunchen imorrn och sen ytterligare en, morgondagens middag kanske?! har annars underhållit mig med statistik och allt vad det innebär, inte kul men tvunget!

Ska va uppe nån stund till sen sängen för välbehövlig vila. Imorrn studentpalatset med Carro och Karin för sista plugget och sen direkt på ett träningspass för att rensa kroppen lite:)

sov gott,

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0